Op deze pagina vindt je mijn algemene voorwaarden. Deze zijn op alle verkopen van toepassing.

Wijzigingen van deze voorwaarden zijn mogelijk en de laatste versie van de voorwaarden is geldend. Laatste wijziging was in september 2024

1. Jouw dagelijks leven

Jouw dagelijks leven is geregistreerd bij de Nederlandse Kamer van Koophandel onder nummer 69665273 en is gevestigd op Hutdijk 2, 5583XA te Waalre.

2. Toepassing van deze voorwaarden

Wanneer een klant een bestelling plaatst op deze website dan accepteerd hij/zij de algemene voorwaarden zoals beschreven is op deze pagina. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de volgende plaatsen waar Jouw dagelijks leven verkoopt: jouwdagelijksleven.nl.

3. Beschrijving en foto’s van producten

Jouw dagelijks leven doet intensief haar best om ervoor te zorgen dat alle gepubliceerde informatie correct en volledig is. Niettemin is het mogelijk dat er gebreken zijn in de gepubliceerde informatie. Als er onjuiste informatie op mijn website staat, zal ik mijn best doen om ervoor te zorgen dat dit zo snel mogelijk wordt gecorrigeerd. Jouw dagelijks leven is niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade die voortvloeit uit het gebruik van informatie op deze site. Als je onvolledige en onjuiste informatie op mijn websites opmerkt, kun je mij hiervan op de hoogte stellen via de contactpagina.

De kleuren van de foto’s op mijn site kunnen enigszins afwijken van het originele product. Kleuren kunnen veranderen afhankelijk van de browser, device of beeldscherm dat u gebruikt.

Jouw dagelijks leven is niet verantwoordelijk voor publicaties van derden.

 4. Prijzen en betalingen

Prijzen op jouwdagelijksleven zijn in euro’s, inclusief btw en exclusief verzendkosten tenzij uitdrukkelijk anders vermeld. Jouw dagelijks leven behoudt zich het recht om prijzen te allen tijde te wijzigen of corrigeren. Jouw dagelijks leven is niet verantwoordelijk voor onjuiste prijzen, zoals typefouten of drukfouten, en behoudt het recht om prijzen te wijzigen nadat een bestelling is geplaatst.

5. Verzendkosten

Jouw dagelijks leven hanteert een vast tarief voor verzending ongeacht het gewicht van de bestelde producten. Jouw dagelijks leven bepaalt daarna zelf hoe de bestelling verzonden wordt, maar elke bestelling zal via track en trace van de vervoerder te volgen zijn. De hoogte van het tarief is afhankelijk van de bestemming.

In de bestel informatie is meer te lezen over mijn verzendbeleid en de verzendkosten.

6. Bestellingen

Nadat een klant een bestelling heeft geplaatst, ontvangt hij/zij een e-mail met de bevestiging van de bestelling. Deze bevestiging geeft ook aan of een betaling is uitgevoerd of nog voldaan moet worden. Elke klant is verplicht om de informatie op de orderbevestiging te controleren en moet Jouw dagelijks leven op de hoogte brengen in geval van onvolledigheid of fouten.

7. Levertijd

Levertijd – voor artikelen op voorraad – is in Nederland binnen 1 tot 5 werkdagen en binnen Europa binnen 3 tot 14 werkdagen.

Ik zal alles in het werk stellen om de bestelling op tijd af te leveren, maar het is niet gegarandeerd en Jouw dagelijks leven is niet aansprakelijk voor vertragingen om redenen die niet door haar beïnvloed of gecontroleerd kunnen worden.

In de bestel informatie is meer te lezen over mijn verzendbeleid en de levertijd.

8. Retouren

Als consument heb je het recht om de bestelling en/of geleverde goederen tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product.

Tijdens de bedenktijd gaat u zorgvuldig om met het product en de verpakking. Je gebruikt het product slechts in die mate om te kunnen beoordelen of je het product wenst te houden of niet. Indien je gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan mij geretourneerd worden.

Wanneer u van uw herroepingsrecht gebruik wilt maken bent u verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, schriftelijk kenbaar te maken aan mij. U kunt dit doen via het contactformulier of via email. Benoem daarin uw bestelnummer en geef aan welke producten u wilt retourneren.

Nadat u heeft laten weten dat u gebruik maakt van uw herroepingsrecht heeft u 14 dagen om het product terug te sturen. U dient te kunnen bewijzen dat de geleverde producten tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.

Indien u na de eerder genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van uw herroepingsrecht respectievelijk het product niet teruggezonden heeft, is de koop een feit.

8.1 Kosten in geval van herroeping

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht komen de kosten van terugzending voor uw rekening.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht krijgt u het volledige orderbedrag, inclusief verzendkosten gecrediteerd. Dit zal zo spoedig mogelijk, maar ten minste binnen 14 dagen na herroeping gebeuren. Voorwaarde hierbij is wel dat het product reeds terug ontvangen is of sluitend bewijs van terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via dezelfde betaalmethode die door u gebruikt is bij betaling.

Indien het product beschadigd is door onzorgvuldige omgang bent u aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.

8.2 Uitzondering herroepingsrecht

Aangepaste en gepersonaliseerde bestellingen die specifiek op verzoek van de klant zijn gemaakt, kunnen niet worden geretourneerd. Bijvoorbeeld, producten in een andere kleur of maat dan standaard aangeboden wordt in de webwinkel. Op deze producten is het herroepingsrecht ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.

9. Verzending

Jouw dagelijks leven verzend bestellingen naar het adres dat de klant heeft opgegeven bij de aankoop van mijn producten. Dat houdt dus in dat de klant zelf goed moet controleren dat hij/zij het juiste adres opgeeft.

Jouw dagelijks leven is niet aansprakelijk voor het kwijtraken van bestellingen wanneer er een foutief adres is opgegeven.

11. Klachten

Jouw dagelijks leven beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachten procedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Jouw dagelijks leven, nadat de klant de gebreken heeft geconstateerd.

Bij Jouw dagelijks leven ingediende klachten worden binnen 14 dagen beantwoord. Deze termijn wordt gerekend vanaf de datum van ontvangst van de klacht. Wanneer een klacht onvoorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt wordt krijgt de klant binnen de termijn van 14 dagen een bericht met een indicatie wanneer de klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Bij klachten dient de klant zich eerst tot Jouw dagelijks leven te wenden. Indien de webwinkel is aangesloten bij WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de klant zich te wenden tot WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de klant de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door  WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de klant betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).

Indien een klacht gegrond wordt bevonden door Jouw dagelijks leven zal zij de klant een passende oplossing bieden: geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

  1. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
  2. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

12. Conflicten

Bij alle contracten en bestellingen tussen Jouw dagelijks leven en haar klanten waar deze voorwaarden van toepassing zijn, is het Nederlandse recht van toepassing in geval van conflicten. Ook indien de klant woonachtig is in het buitenland.

Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.