Retouren, annuleren en klachten
Herroepingsrecht
Je hebt het recht om je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Lees hieronder meer over het herroepingsrecht en waar je rekening mee moet houden.
BEDENKTIJD EN RECHT TOT RETOURNEREN
Wettelijk heb je tot 14 dagen na het ontvangen van je bestelling het recht om deze zonder opgave van reden te annuleren. Na annulering heb je nog eens 14 dagen om het product aan mij terug te sturen.
Je krijgt dan het volledige bestelbedrag, inclusief de verzendkosten (mits gehele bestelling wordt geretourneerd) gecrediteerd. Wanneer niet de gehele bestelling wordt geretourneerd wordt alleen het bestelbedrag, minus de verzendkosten, gecrediteerd.
De kosten van het retour sturen van de bestelling zijn wel voor eigen rekening.
Als je gebruik maakt van je herroepingsrecht zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – de originele staat en verpakking aan mij terug gestuurd worden.
Om gebruik te maken van dit recht kun je contact opnemen via email of via de contactpagina. Vergeet daar dan niet bij te vermelden wat je bestelnummer is.
Nadat je hebt laten weten dat je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht zal ik het volledige bestelbedrag binnen 14 dagen terugstorten via dezelfde betaalmethode die je bij bestelling gebruikt hebt. Voorwaarde hiervoor is wel dat de bestelling in goede staat door mij terug ontvangen is, of dat je kunt aantonen dat deze onderweg is.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kan ik deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na de dag van ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa €7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via shop@jouwdagelijksleven.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
MAATWERK: UITZONDERING HERROEPINGSRECHT
Aangepaste en/of gepersonaliseerde bestellingen die specifiek op verzoek van een klant zijn gemaakt, kunnen niet worden geretourneerd. Bijvoorbeeld wanneer ik een product voor je ga maken in een andere maat of kleur dan standaard aangeboden wordt in de webwinkel.
Deze betreffen maatwerk en vallen niet onder het herroepingsrecht, na succesvolle betaling is de verkoop hiervan definitief.
Lees mijn algemene voorwaarden om meer te lezen over mijn retourbeleid.
Klachten
Het spijt me natuurlijk ten zeerste om te horen dat je een klacht hebt over mijn service of één van mijn producten.
Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. Ik wil je dan ook verzoeken om je klacht eerst bij mij kenbaar te maken. Dit kan door een mailtje te sturen.
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar shop@jouwdagelijksleven.nl.. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.
Lees mijn algemene voorwaarden om meer te lezen over mijn klachtenbeleid.